Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
In het 'Handboek moraliseren' onderzoeken wetenschappers en journalisten hoe professionals maar ook gewone burgers in uiteenlopende maatschappelijke praktijken omgaan met dat dilemma. Zo beschrijft Marcia Luyten de worsteling van docenten op het vmbo om hun leerlingen iets bij te brengen. René Diekstra onderzoekt hoe buren, gestimuleerd door gemeentelijke projecten, met elkaar in gesprek gaan over de buurt. Justus Uitermark en Marcel Ham analyseren de moraliserende stijl van allochtone bestuurders als Aboutaleb, Karacaer en Marcouch. Hoe voeren deze mensen gesprekken, en op wat voor manier hanteren zij daarbij hun noties over goed leven? Wat gebeurt er in het grijze gebied tussen vrijheid en dwang? Alles over hun twijfels en de steun die ze ondervinden. Over de strategieën die ze hanteren. En over de veranderingen die aan de gang zijn
Burgerschap --- Sociale ethiek. --- Nederland. --- ethiek --- welzijnswerk --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Sociology of culture --- sociale ethiek --- General ethics --- deontologie --- burgerschap --- Netherlands --- #SBIB:17H22 --- duurzaam ondernemen --- gedrag --- sociologie, cultuur --- 304 --- Normen --- Waardenbeleving --- S2006719.JPG --- sociaal bewustzijn --- Sociale wijsbegeerte: samenleving --- 17 --- 301.18 --- 361 --- Samenleving --- Sociale problemen --- Sociale ethiek --- Sociale problematiek
Choose an application
chronische patiënt --- ethiek --- geestelijke gezondheidszorg --- gezondheidszorg --- hulpverlening --- ouderenzorg --- participatie --- psychiatrie --- reflectievaardigheid --- zorgethiek --- 603.1 --- 613.3 --- cerebrovasculair accident (CVA, hersenbloeding, hersenischemie, passagère cerebrale ischemie) --- deontologie (beroepscode, code, plichtenleer) --- dwangbehandeling --- empowerment --- ervaringsdeskundige --- ethiek (moraal) --- mentaal gehandicapten --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- patiëntenparticipatie --- reflectie --- verpleegkunde --- verpleegkundig onderzoek (nursing research) --- waardenbeleving --- wetenschappelijk onderzoek --- Medische ethiek --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: psychologie) --- (zie ook: onderzoek)
Choose an application
p.
Social ethics --- bedrijfsethiek --- aanwerving en selectie --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- 061 Ethische problemen --- 461 Bedrijfsleven --- management --- politique de l'entreprise --- 360.8 --- bedrijfseconomie --- 174 --- waarden --- Ethiek --- 316.1 --- 351.3 --- Bedrijfsethiek --- arbeidssociologie (bedrijfssociologie) --- bedrijfsorganisatie (bedrijfseconomie) --- economie --- ethiek (moraal) --- klokkenluider --- machtspatronen --- privacy --- respect --- waardenbeleving --- E090652.jpg --- Ethisch ondernemen --- #GGSB: Sociale Ethiek --- ondernemingsbeleid --- ondernemen --- beroepsethiek --- departement Algemeen 09 --- arbeidsethiek --- Managementethiek --- Management --- Ondernemingsethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Sociale Ethiek
Choose an application
In deze kalender vind je ideeën om de schooldag waarde(n)vol te beginnen. Deze activiteiten kunnen ook in een kringgesprek gebruikt worden.
Gemeentefinanciën. --- waardenonderwijs --- waardenontwikkeling --- Didactics of social education --- General ethics --- waardenopvoeding --- communicatie --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- waardenbeleving --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- 352 --- gemeenten - gemeenteraden - plaatselijk bestuur --- Feesten --- liturgisch jaar --- Jaarfeesten --- Gebeden --- Waarden --- Filosoferen met kinderen --- waardeopvoeding --- Kerkelijke feesten --- 478.9 --- 245.8 --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Overige vormingsgebieden --- Gebeden - Overdenkingen - Meditaties --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijk onderwijs --- Godsdienst --- Waardevorming --- Onderwijssecretariaat van Steden en Gemeenten (OVSG) --- Armoede --- OVSG --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Zorgen doet iedereen wel eens in zijn leven. Wie zorgt er niet eens voor een baby, een zieke, een hulpbehoevend iemand, een bejaarde, ... Sommige mensen maken van zorgverlening hun beroep. Ze zijn er vaardig in, met andere woorden: ze weten precies welke handelingen nodig zijn, hebben kennis van zaken, ... Om dit aspect te beklemtonen gebruikt de auteur de term 'zorgdrager(s)' voor al deze professionele zorgverleners in de zieken-, ouderen- en gehandicaptenzorg. Het is immers niet nodig de verschillen tussen deze diverse categorieën 'zorgdragers' in de verschillende soorten instellingen te benadrukken. Belangrijker is het de vergelijkbare punten in kaart te brengen en aan zorgdragers duidelijk te maken dat ze een pak méér te bieden hebben dan wat ze op het eerste gezicht doen. Tachtig procent van de aandacht gaat naar het stellen van de juiste technische handelingen, terwijl het grootste deel van hun capaciteiten op een heel ander vlak liggen. En het zijn juist déze laatste capaciteiten waar zieke en andere hulpbehoevende mensen nood aan hebben. Hoog tijd dus om eens goed na te denken wat de juiste mogelijkheden zijn van deze beroepsgroepen. Veel zorgdragers die gemotiveerd en bezield waren, moeten stoppen omdat ze opgebrand of gedemotiveerd raken. Waarom moet het zover komen? Omdat ze al te vaak monddood worden gemaakt, herleid worden tot werkbijen die vooral ijverig moeten zijn maar niet te veel mogen zoemen. Met dit boek wil de auteur bereiken dat deze zorgdragers de essentie van hun beroep terugvinden. Dat ze náást artsen en patiënten de waardevolle derde gesprekspartner zouden zijn die, in het belang van de andere partijen, kunnen meespreken. Vanuit een eigen invalshoek. Vanuit hun specifieke beroepskennis.
253:362.1 --- Nursing. --- 670 Gezondheid --- 613.3 --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- beroepsuitoefening --- burn-out --- onmacht --- professionalisering --- professionele zorg* --- verzorgende beroepen --- zorg --- zorgverlener --- zorgverlening --- 614.22 --- Machteloosheid --- Verpleegkunde --- Verpleegkundig beroep --- Zorg --- burn-out (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- ziekenverzorgenden (gez) --- machtspatronen --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- waardenbeleving --- Nursings --- 253:362.1 Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Beroep en opleiding --- Verpleegkunde. --- Nursing --- medische macht --- machtsprocessen --- Managed care plans (Medical care) --- Moral and ethical aspects --- Zorgverlening --- Ouderenzorg --- Ziekenzorg --- Gehandicaptenzorg --- Motivatie --- Gezondheidszorg
Choose an application
Bij de overgang naar het jaar 2000 reageerden liefst 15.616 personen op de enquête in Vacature omtrent waarden en waardebeleving. Hun boeiende getuigenis is een leidraad voor ieder van ons om stil te staan bij wat wij zelf belangrijk vinden. Dit boek geeft in de eerste plaats een overzicht van de bevindingen uit het onderzoek. Het toont aan waar mensen wakker van liggen. In die zin biedt het boek een uitstekende gelegenheid om aan zelfonderzoek te doen.
Values. --- Hulpwetenschappen --- Ethiek en religie. --- values [philosophical concepts] --- gedrag (mensen) --- Sociology of culture --- cultuursociologie --- General ethics --- Belgium --- Values --- 159.923 --- Ethiek --- Gedrag --- Persoonlijkheid --- Psychologie --- Samenleving --- C8 --- waardenoordeel (x) --- E00195.jpg --- opiniepeilingen --- sociografie --- Vlaanderen --- 316.6 --- enquêtes --- sociale psychologie --- waardenbeleving --- 305.7 --- België --- ethiek --- waarden --- waardeonderzoeken --- #SBIB:011.IO --- #KVHB:Sociologie --- #KVHB:Waarden --- 172.022.11 --- 316.752 --- 061 Ethische problemen --- 070 Psychologie --- 651 Maatschappij. Algemeen --- #A0101A --- Axiology --- Worth --- Aesthetics --- Knowledge, Theory of --- Metaphysics --- Psychology --- Ethics --- 172.022.11 Sociaal-ethische waarden. Waarden van de sociale ethiek --- Sociaal-ethische waarden. Waarden van de sociale ethiek --- 316.752 Waarden --(sociologie) --- Waarden --(sociologie) --- Ideologie en politiek --- 008 --- 301.08 --- 308 --- 493.8 --- openbare mening en opinieonderzoeken --- Waarden --- Sociologie --- Cultuur --- Cultuursociologie --- Arbeid --- Waarde (ethiek) --- Toerisme --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Arbeid (werken)
Choose an application
#BSCH: vak: informatica --- #KUPV:EC --- 681.3 --- Computerwetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- Informatica --- secundair onderwijs --- secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of technology --- #TCPW:AGGR --- #KUPV:Eekhoutcentrum --- gezinssociologie --- Didactics of secundary education --- Didactics of mathematics --- 681.3* / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- Sociologie. --- Sociology --- sociologie --- #GGSB: Sociologie --- 303.4 --- culturen --- etnocentrisme --- gezin --- groepen --- interactie --- normen --- sociale controle --- sociale status --- socialisatie --- waardeopvoeding --- 316 --- Culturele antropologie --- Cultuurfilosofie --- Gezinssociologie --- Groepsdynamica --- Sociologie --- culturele antropologie --- geschiedenis --- sociale netwerken --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- 316 )* SOCIOLOGIE --- communisme --- gezag --- industriële revolutie --- macht --- samenleving --- sociaal gedrag --- sociale groepen --- sociale ongelijkheid --- sociale verandering --- waarden --- waardenbeleving --- Didactics of social education --- Hulpwetenschappen --- sociologie. --- Handboeken --- sociale klassen --- sociale mobiliteit --- sociale stratificatie --- sociale veranderingen --- Gedrag-afwijkend --- Gezag --- Macht --- Misdaad --- Mobiliteit --- Sociale ongelijkheid --- Stratificatie --- Sociologie ; inleidingen - hand- en leerboeken --- #BSCH: vak : PAV - project algemeen vakken --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
Dit boek wil een bezinning zijn over de betekenis, de noodzaak, de diepere gronden, maar ook over de grenzen van het uitoefenen van gezag in school, gezin en opvoeding.
gezinspedagogiek --- Sociology of education --- pedagogiek --- School management --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- opvoeding --- Enseignement --- Famille --- Gezin --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- 37.013 --- School discipline --- Education --- -Moral education --- Authority --- #GBIB:CBMER --- #GBIB:SMM --- #GGSB: Jongeren --- #GSDBP --- Academic collection --- gezagsverhouding --- gezin --- onderwijs --- Z++92/02 --- Z37.01 --- gezinssociologie --- 432 --- Gezag --- Orde --- School --- 433 --- Pedagogie --- 419.3 --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- gezag (ler) --- onderwijzen --- opvoedingsstijlen --- psychologie (gez) --- school --- waardenbeleving --- Opvoeding --- Political science --- Authoritarianism --- Consensus (Social sciences) --- Character education --- Ethical education --- Child rearing --- Ethics --- Religious education --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Student discipline --- Discipline --- School management and organization --- Pedagogiek --(algemeen) --- Aims and objectives --- Theoretische opvoedkunde --- Opvoeding in de praktijk --- Authority. --- Moral education. --- School discipline. --- Aims and objectives. --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Moral education --- Aims and objectives of education --- Educational aims and objectives --- Educational goals --- Educational objectives --- Educational purposes --- Goals, Educational --- Instructional objectives --- Objectives, Educational --- Purposes, Educational --- Educational sociology --- 37.013 Pedagogy --- Jongeren
Choose an application
3-0084-4
Lerarenopleiding --- Naslagwerken --- Waardeonderzoek --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- Overheidspublicaties. --- Vlaanderen. --- 311:3 --- 316.32 <493-17> --- 91 --- 316.752 <493-17> --- #BAVD --- #SBIB:303H34 --- #SBIB:316.7C122 --- #SBIB:323H521 --- Academic collection --- (493.1) Vlaanderen --- 316.442 sociale ongelijkheid --- 32 politiek --- 32.019.5 publieke opinie --- 351.752 normen en waarden --- 504 milieu --- #A9808A --- 17 --- 301.173 --- België. Vlaamse Gemeenschap --- Vlaanderen --- culturele verschuivingen --- gender --- individualisme --- milieu --- overheid --- politiek --- vertrouwen --- Vrouwenproblematiek (feminisme) --- 302 --- 320 )* POLITIEK --- 323 )* BINNENLANDSE POLITIEK --- demografie (gez) --- milieuproblematiek --- onderzoek --- opiniepeiling --- waardenbeleving --- Statistieken --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- arbeid, vrouwen --- cultuur --- maatschappijwetenschappen --- politiek, binnenland --- sociologie, cultuur --- statistiek --- 172 --- 305.7 --- Waarden . Vlaanderen --- milieuhygiëne --- rolpatroon --- sociale problemen --- sociale psychologie --- sociologie --- Vlaanderen: waardeonderzoek --- cultuursociologie --- individualisering --- milieuvraagstukken --- openbaar bestuur --- opiniepeilingen --- politieke sociologie --- vrouwen --- 301.8 --- 304 --- emancipatie --- gender- effect --- gender-effect --- maatschappelijke problemen --- maatschappij --- statistieken --- vrouwenemancipatie --- 311:3 Sociale statistieken --- Sociale statistieken --- 316.752 <493-17> Waarden --(sociologie)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Waarden --(sociologie)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 316.32 <493-17> Globale samenlevingsvormen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Globale samenlevingsvormen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Aardrijkskunde. Geografie --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- Belgische politieke participatie en socialisatie --- Algemene ethiek --- Sociologie van de cultuur --- (zie ook: sociologie) --- 493.8 --- 008 --- 301.17 --- 504 --- 35 --- 301.08 --- 32 --- 396 --- Algemene statistische publicaties; België --- sociale en economische statistiek, algemene statistische publikaties, België --- sociale kwestie - sociale praktijk --- Vlaamse overheid --- Opiniepeilingen --- Opiniepeiling --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|